blog-post image

Tipy jak se zase dostat do formy po zimě, aneb kde začít

Nejdůležitější při začínání se sportem je uvědomit si vůbec, že opravdu sportovat chceme. Nejlepší motivaci najdeme v myšlenkách a představách. Každý si představuje jak sportuje, jak díky tomu vypadá, jak se díky tomu cítí. A právě tyto myšlenky a představy nás dovedou k následné motivaci.

Obsah článku:

Jak na motivaci

Vytvořte si představu o tom, proč chcete sportovat

  • pro někoho je to lepší postava, pro jiného zase lepší životní styl, pro dalšího zase relax … spojte si důvod ke sportu s vašimi emocemi
  • dejte té myšlence, že chcete sportovat, určitou důležitost (čím důležitější to pro vás bude, tím spíš cíle dosáhnete)

Myšlenku převeďte na papír 

  • vytvořte si dva sloupce na papíře a sepište si, jak se cítíte dnes a jak se budete cítit až dosáhnete svého cíle
  • pomůže vám to zároveň v případě, kdy nedodržíte svůj plán, přečtete si znovu vaše dnešní pocity a pocity na konci plánu a mělo by vás to znovu motivovat a připomenout, proč jste se rozhodli něco změnit

Vymyslete, jak k cíli dojdete

  • vyberte si sport nebo činnost, která vám bude vyhovovat a zároveň bude ve vašich možnostech
  • sepište si, jak moc se této činnosti budete muset věnovat, abyste dosáhli svého cíle
  • sepište si měsíční plán, dejte si na papír konkrétní čísla (např. 10 km týdně ve svižném tempu, nebo uběhnout 5 km týdně apod.)

Zajistěte si správnou výbavu

  • běhat nemůžete v žabkách, nebo na výlet na kole nepojedete na vyfouklých gumách
  • zkrátka ještě před tím než doopravdy začnete, zajistěte si volný průběh
  • tzn. když se rozhodnete začít, nesmí vás zbrzdit to, že nemáte boty nebo seřízené kolo

Začněte

  • nezačínejte stylem, je půlka měsíce, takže začátkem nového začnu
  • začněte ihned, čím dřív tím lépe a nic se nemá odkládat

Tipy jaké sporty jsou vhodné pro začátek

Eliptický trenažér

Výborný stroj na doma nebo do fitka, který je šetrný ke kloubům, vhodný pro každého a zároveň posiluje skoro každý sval v těle. Více o trenažérech v článku Trenažér, aneb efektivní cvičení z pohodlí domova.

Eliptický trenažér

Vybrat eliptický trenažér »

Joga

Při józe protáhnete tělo, uvolníte si mysl, posílíte svaly, můžete ji dělat doma i venku. Zde tip na oblečení a karimatky na jogu

Joga jako správný sport na jaro, ale i po zbytek roku

Vybrat příslušenství na jógu »

Posilovací (fitness) guma

S gumou se můžete zaměřit na konkrétní partie (záda, zadek, stehna, břicho..) → doma, venku, ve fitku, při procházce, při běhání → jsou skladné takže do batůžku se vždy vlezou.

Turistika - chůze 

Nejefektivnější a nejzdravější sport, který může dělat jak úplný antisportovec, tak vrcholový sportovec a to z prostého důvodu. Potřebujete jen vhodné boty a vyjít z domu. Můžete ujít 3 km týdně a postupně zvyšovat, nakonec můžete ujít i 20 km a více. Navíc při chůzi posilujete většinu svalstva, chůze je rovněž dobrá na srdce a pro lidi co mají problémy se zády. Důležitá je však hlavně volba turistických bot.

Běh

Posílení hlavně noh, břišních svalů a zvýšení kondice a kapacity plic. Důležitá je taktéž správná volba běžeckých bot a zároveň i oblečení dle počasí.

Běh na jaře mezi rozkvetlými stromy

Vybrat běžecké vybavení »

Cyklistika

Při jízdě na kole posílíte hlavně ruce, nohy a zadek, je šetrná ke kolenům ale méně vhodná pro lidi s bolestí zad. Dnes jsou v módě pro ne tak zdatné sportovce elektrická kola.

Cyklstika jako správný sport pro začátek jara

Vybrat cyklistické vybavení »

Kolečkové brusle

Rovněž sport, při kterém se dá posílit svalstvo celého těla, hlavně tedy ale zadek a stehna. Kolečkové brusle jsou výborné jak pro děti, tak pro dospělé.

Kolečkové brusle jako skvělý jarní sport

Vybrat kolečkové brusle »

Faktory, které ovlivňují kvalitu výsledku

Strava

  • nezapomínejte na to, že bez správné volby jídelníčku může přijít cvičení vniveč
  • nezapomínejte jíst alespoň 5x denně v menších dávkách, nepřejídat se a doplňovat energii z ovoce a zeleniny, coca cola vám energii sice možná přidá, ale rozhodně vám nepřispěje k výsledku
  • jezte dostatek vlákniny a bílkovin

Odpočinek

  • Důležitá část tréninku je odpočinek
  • Nic se nesmí přehánět, nezapomínejte dávat tělu odpočinek
  • Unavené tělo spaluje energii, ne tuky a neproměňuje tuky na svaly!

Správná výbava

  • v neposlední řadě je ohromně důležitá i výbava
  • správná volba oblečení, bot
  • správná volba výšky kola, nastavení trenažéru, síla gumy, apod.

Shrnutí na závěr:

  1. Uvědomit si, proč chci sportovat
  2. Sepsat si myšlenky, kdo jsem dnes a kdo jsem po sportování
  3. Sestavit si plán
  4. Začít
  5. Dodržet plán
  6. Vidím výsledek a mám ze sebe radost!!!

Takhle v bodech. Slovy to znamená, že pro každého může být sport něco jiného, pro jednoho je to prostředek ke zhubnutí, pro druhého je to relax a očistec. Důležité je ovšem neztratit motivaci a věřit ve výsledek. Za každé zlepšení a dosažení plánu se pochválit a mít ze sebe radost.

TOP produkty z kategorie Kolečkové brusle

Podobné články

Proč nosit kompresní podkolenky při sportu?

Slyšeli jste už o kompresních podkolenkách na sport? Zajímá vás, v čem spočívá výhoda v jejich nošení a proč je nosit? 

Kompresní podkolenky jsou již dlouhá léta využívána ve zdravotnictví, ale dnes jsou oblíbené hlavně mezi sportovci. A...